31 de maig 2008

Estellés

Feia molt temps que no llegia res de l'Estellés. Porto més d'una setmana llegint-lo i rellegint-lo constantment i m'ha tornat a sorpendre amb els seus poemes eròtics. Supose que quan els va escriure van ser tot un escàndol, i no descarto que ara encara ho siga segons per a qui.
Un exemple, el número 26 de Pedres de foc, inclòs al Cant Temporal (Obra completa, 5):

Tu no ho volies per darrere, i jo
sí que ho volia, fins que et vaig convéncer,
i tu, amb saliva, untares el forat,
i lentament i poderosament

vaig penetrar-te per darrere, mentre
ploraves tu i ofegaves uns crits,
tot agafant-te de les natges, i
vaig arruixar-te les entranyes per

darrere, a doll, sense pensar-m'ho massa,
i et feia dany, a poc a poc, en treure-la,
i novament te l'endinsava encara:

mai no m'oblide d'aquell jorn, el teu
cul per a mi, mentre, al solar, jugaven
nens al futbol, i tu i jo a la terrassa.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Doncs, Estellés sempre va bé rellegir-lo. Gràcies per facilitar-m'ho.

Josep Manuel López Gifreu (Pep Barbagelata) ha dit...

Un gran poeta, sí.
"Els pits, les cuixes,
rodonesa bessona
del flanc, el sexe,
entre la molsa uns llavis,
tanta bellesa, tanta."
VAE

Miquel Àngel ha dit...

Va venir a Balaguer a fer el pregó de les festes... i tota l'estona li demanava a la secretaria de l'alcalde, una noia encantadora i molt inteligent, si li faria una mamadeta... ho feia devant de tots sense cap mena de vergonya...Ella reia i es posava vermella...Jo crec que a part de ser un poeta asombrós era un asombrós erotoman, que no es tallava ni mica en manifestar-se tal com era i delia per les dones com si sempre estés en cel.
En aquella èpòca ja sofria com un martir d'una neuropatia a les cames que no el deixava viure...
Varem anar a pixar junts per casualitat en un sopar que ferem a lleida juntament amb les forces vives de la cultura , durant la pixera em va contar els seus dolors a les cames i pel que em deia jo anava identificant que a mi em passava igual, ens ferem amics de pixador, i després ens varem trucar algun colp quan jo anava a cantar a València ...sempre parlava de dones. Potser es que no hi ha res més important al mon. Com més vell em faig més ho veig així.

Miquel Àngel ha dit...

Ai Quelet, Quelet!! que m'has portat a l'hort... mira que a xaman dels EoEo no se'l pot rifar sense pagar penyora ... seras jutjat i condemnat a sofgrir els turments de la luxuria... així que ja et pots posar un bon lubricant que les bruixes eet fatan una repasada amb el pal de l'escombra...Je Je